:צור קשר
ענה מלא את שמך :שם
ענה מלא את הטלפון שלך :טלפון
ענה מלא את האיימיל שלך :איימיל

הבטחת איכות

הבטחת איכות בהיסטוריה

הבטחת איכות הינו מושג חדש יחסית, שורשי הדרישה להבטחת איכות, כמו תחומים רבים אחרים, טמונים עוד בתקופה הפרהיסטורית בזמן שהאדם החל לייצר כלי עבודה.

 כלי העבודה הקדומים היו אבן ועצם, כמובן שמוצרים אלה לא היו מושלמים, היו בהם פגמים, כאן נכנס לראשונה עניין הבטחת איכות. הבטחת איכות בצורתה הקדומה החלה כשכלי העבודה התחילו להשתפר עם בואם של האומנים המתמחים בפיתוח כלי עבודה. מאז ועד תקופת המהפכה התעשייתית  אשר מאופיינת בחלוקת עבודה.  במהלך תקופה זו הפועל היה אחראי על עבודתו בכל אלמנט שבה כולל את החלק של הבטחת איכות. שינוי זה החל בתקופת המהפכה התעשייתית עם כניסת תפקיד המנהל למעגל העבודה כיוון  שכללה פיקוח ואימות של הבטחת איכות.

השלב הבא באבולוציה שהובילה בסופו של דבר לתחום הבטחת איכות כפי שאנו מכירים היום  היה מלחמת העולם הראשונה שהולידה את השיטה של פסי ייצור המוניים במפעלים. עם התפתחות זו,נוצרה בעיה שעבודה מרובה זאת יצרה הרבה פגמים בתוצרים והובילה לירידה באיכות התפוקה. מצב זה הוליד את הרעיון שצריך מבקרי איכות על מנת להבטיח הבטחת איכות מוצלח ויציב בארגון. זאת על ידי סילוק הפגמים לפני שהגיעו לשלב העיבוד הבא וכך הלאה עד שהמוצר הגיע יצע מהמפעל. זה היה שלב מהפכני אשר קידם מאוד וזירז באבולוציה את תהליך הולדת התחום של הבטחת איכות בארגון.

חשיבות הבטחת איכות בארגון

בכדי להוביל תהליך הבטחת איכות מתחילתו ועד סופו ולהבטיח ללקוח מוצר נקי מפגם, חשוב להכין מערכת הבטחת איכות שתעשה את העבודה בדייקנות ויעילות. כל ארגון מייצר שרות או מוצר ומוכר אותו, לכן בכל ארגון קיים הסיכון להביא את המוצר הסופי ללקוח עם פגמים. עובדה זאת מצריכה תהליכי הבטחת איכות בארגון שתתמוך במוצר לאורך כל תהליך היצור, כל פגם שמתגלה צריך להיות מדווח והחלטות חשובות בארגון צריכות להיעשות על בסיס המערכת הבטחת האיכות הקיימת. חשיבה זו מצריכה התמקדות על שיפור תהליכי הבטחת איכות.

אסטרטגית הבדיקות של הבטחת איכות בארגון

אסטרטגיית הבדיקות של הבטחת איכות בארגון צריכה להיות מכוונת למטרות ספציפית של הארגון. אסטרטגיית בדיקות של הבטחת איכות צריכות להיעשות עם הלקוח באופן מאורגן ויזום. הבטחת איכות זו כוללת ארגון לוח זמנים לבדיקות, הנדוס ועיצוב הבדיקות, אוטומיזצייה של הבדיקות והוצאת הבדיקות לפועל. אסטרטגית הבדיקות אמורה גם לכלול את זמן ביצוע הבדיקות, בכדי להבטיח הבטחת איכות יעילה לטובתו של הארגון שכמובן תשקף גם את רצונו של הלקוח. אסטרטגיה זו צריכה להיעשות על ידי המנהלה הבכירה בארגון.

 בנוסף בכל הקשור להבטחת איכות יש לזכור את אלמנט התקשורת, תקשורת טובה בין בודקי התוכנה למתכנתים ולהנהלה היא המפתח לרמה גבוה של הבטחת האיכות יעילה ומדויקת. מסיבה זו חשוב לחשוב על מערכת דיווחים שתשמור על רמה גבוה של הבטחת האיכות לאורך כל התהליך לא משנה איזה מוצר החברה החליטה לייצר או החליפה או הוסיפה לייצר.

makovetskiyd@yahoo.co.uk :בניית האתר נעשת על ידי